תכנית עבודה - איך עושים את זה נכון
תכנית עבודה - למה צריך את זה? ואיך עושים את זה נכון:
** תכנית עבודה היא בעצם תכנון קדימה, שמאפשר לנו לפרוס את השלבים להשגת המטרות שלנו. כשיש לנו תכנון קדימה אנחנו יודעים מה לעשות בכל שלב, ויכולים להתמקד בביצוע. עבודה לפי תכנית מאפשרת סדר, מיקוד ובהירות.
** תכנית עבודה טובה צריכה להיות מדויקת ב- 70%. אין צורך לתכנן לפרטי פרטים כי במילא יהיו שינויים והפתעות אז חבל לבזבז את הזמן. תכנית טובה היא תכנית גמישה, שלא מתמוטטת כשמשהו קורה אחרת, אלא שאפשר להתאים אותה למציאות המשתנה.
** תכנית עבודה היא כלי עבודה! היא עובדת בשבילכם ולא אתם בשבילה. למה הכוונה? תכנית טובה נותנת מסגרת ותמריץ. תכנית לא טובה מייצרת לחץ וגורמת לכם לא לרצות להסתכל עליה כדי לא להתבאס… כדי להיות טובה התכנית שלכם צריכה להיות ברת השגה, כלומר ריאלית וישימה. תכננו על סמך ניסיון ובדיקה, קחו טווחי ביטחון, תכניסו בלת״מ, תתחשבו בחיים שלכם ובכל מה שהם כוללים. תציבו יעדים מאתגרים אבל לא מדי, וכמובן תשאירו תמיד אפשרות לעדכן את התכנית לפי מה שקורה בפועל.
** ואפרופו עדכון - כדי באמת לעבוד עם תכנית עבודה, חשוב לפתוח אותה תקופתית (אחת לחודש / שבועיים / רבעון - בהתאם לצורך) ולבדוק: - מה בוצע ולסמן - מה לא בוצע ולבדוק למה - ובהתאם לשבץ מחדש. כך התכנית באמת תנחה אתכם ותעזור לכם לעשות סדר בעשייה ובהשגת המטרות.
צריכים עזרה? יש לכם שאלה? אני פה לעזור
Comments